Projekt číslo: | 2020-1-CZ01-KA101-077511 |
Název projektu: | CLIL/ICT/INKLUZE ve výuce a stínování (SPŠei Ostrava) |
Typ mobility: | Erasmus+ školní vzdělávání Klíčová akce 1 - Projekty mobility osob |
Název kurzu: | ICT for Teachers |
Datum konání mobility: | 22. 8. - 26. 8. 2022 |
Vysílající organizace: | Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Kratochvílova 7, Ostrava, Česká republika |
Vzdělávací organizace: | InterAct, KOIN.S.EP INTERACT, OID: E10049405, VAT: EL 996956140, Address: Achilleos 23 Str, 413 35, Larissa, Greece |
Místo konání mobility: | Barcelona, Španělsko |
Místo konání
Španělsko - Barcelona
Typ ubytování
Pokoj pronajatý prostřednictvím Booking.com.
Doprava do místa konání/v místě konání
Doprava do místa konání a zpět:
Bohuslavice - Krakow (PL) - osobní automobil
Krakow (PL) - Barcelona (ESP) - letadlo Ryanair
Barcelona letiště (ESP) - Barcelona centrum - městská hromadná doprava (BUS, metro)
Doprava v místě konání
městská hromadná doprava (BUS, metro), vlak, lanovka
Stravování
vlastní stravování - nákup potravin v supermarketu, restaurace
Způsob certifikace
Certifikát z kurzu
Europass Mobilita
Vzdělávací aktivity v rámci kurzu/Výukové metody
19. 8. 2022
přílet do Barcelony, ubytování
20. 8. 2022 - 21. 8. 2022
soukromé kulturně-turistické aktivity v Barceloně a okolí.
22.8.2022
Zahájení mobility, představení účastníků, nástin programu, aktivity pro seznámení a boření zábran, Brainstorming a hlasování online (Tricider), seznámení s katalánskou kulturou, jazykem, historií. Představení kultury, školy a zemí v rámci připravených prezentací jednotlivých účastníků.
23. 8. 2022
Seznámení se s širokou škálou programů na podporu výuky, včetně ukázkových příkladů a sdílení zkušenosti dobré praxe mezi účastníky kurzu. Byly nám představeny a vyzkoušeli jsme si v praxi edukační programy: SurveyMonkey, Kahoot, Slido, WebMath.
24. 8. 2022
Dopoledne bylo představeno získávání dat z výpočetního znalostního enginu (Wolfram Alpha), programy Mentimeter, Plickers, Claa Dojo, HeadSpace, Minecraft – Education, Phet, Loom, Screencastify, Piktochart, Canva, RenderForest, Online Escape rooms, Applied digital skills a webový portál School Education Gateway. Dále byly realizovány síťové aktivity a část zaměřena na angličtinu v ICT.
V odpoledních hodinách byl kulturní program s výletem do Girony.
25. 8. 2022
4. den kurzu byl opět především věnován různým IT online nástrojům na podporu výuky se širokou škálou zaměření, od přírodních věd, simulační nástroje, nástroje pro tvorbu interaktivních prezentací, výukových videí až po sociální sítě. Jednalo se o následující nástroje: Book Creator, Flipgrid, Nearpod, Anchor, TikTok, Gather Town, Scratch mit, Beter Explained, Desmos. V průběhu dne jsme řešili samostatné úkoly v jednotlivých programech. Na závěr jsme dostali za domácí úkol vybrat si jeden z představených výukových nástrojů a připravit si v něm část výuky svého předmětu a dále vytvořit prezentaci o tomto nástroji a o jeho didaktickém využití pro daný předmět.
26. 8. 2022
Poslední den kurzu bylo společné shrnutí toho, co jsme se naučili, a především vzájemná prezentace práce jednotlivých účastníků. Na závěr jsme všichni postupně kolegům předvedli připravenou ukázkovou vyučovací hodinu za využití nových softwarových nástrojů.
Další účastníci kurzu
Velká polská skupina 5 učitelek a 1 učitel
ředitel školy a jeho zástupce z rakouské střední ekonomické školy
dvě učitelky z Rumunska
3 učitelky z Irska
Učitel z Belgie
Kulturně-poznávací aktivity ve volném čase
Ve volném čase jsem navštívil Barcelonu a její blízké okolí, historické a kulturní památky ale také známou pláž Playa de la Barceloneta.
20. 8. 2022
Doprava městskou hromadnou dopravou, vlakem a lanovkou a návštěva barcelonského hradu Montjuïc Castle, hlavní třídy La Rambla, pahorku Tibidabo s katedrálou a dalších míst.
21. 8. 2022
Jsem byl na výletě metrem a vlakem do přírodního parku a klášteru Montserrat. Kromě návštěvy kláštera jsem podniknul delší túru nádherným pohořím Montserrat.
Další dny po výukové aktivitě jsem navštěvoval památky Barcelony, především Sagrada Família, Park de Guell a další.
Zhodnocení mobility
Mobilita byla zaměřena především na představení nových ICT nástrojů na podporu výuky a jejich osobní vyzkoušení. Zároveň jsem chtěl zvýšit své jazykové kompetence v Anglickém jazyce, zlepšil jsem své konverzační dovednosti, získal trochu větší jistotu a doplnil si slovní zásobu.
Celkově hodnotím mobilitu velmi kladně. Získal jsem informace o širokém spektru softwarových nástrojů na podporu výuky a měl jsem příležitost si procvičit konverzaci v angličtině. Rovněž jsem získal sociokulturní znalosti a dovednosti v oblasti kooperace s kolegy učiteli z různých států EU.
Fotografie