Projekt číslo: | 2020-1-CZ01-KA101-077511 |
Název projektu: | CLIL/ICT/INKLUZE ve výuce a stínování (SPŠei Ostrava) |
Typ mobility: | Erasmus+ školní vzdělávání Klíčová akce 1 - Projekty mobility osob |
Název kurzu: | Intensive English Course and CLIL for Teachers |
Datum konání mobility: | 2. 8. - 7. 8. 2021 |
Vysílající organizace: | Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Kratochvílova 7, Ostrava, Česká republika |
Vzdělávací organizace: | St Mary’s Boy School, Haddington Place, Dublin |
Místo konání mobility: | Dublin, Irsko |
V době od 2. 8. 2021 do 7. 8. 2021 jsem se zúčastnila Intensive English Course and CLIL for Teachers v rámci projektu 2020-1-CZ01-KA101-077511 - CLIL/ICT/INKLUZE ve výuce a stínování (SPŠei Ostrava), Erasmus+.
Můj kurz provázely z počátku nepříjemnosti. Původně jsem měla vybraný jiný termín, vše zkomplikovalo protiepidemické opatření (Covid 19). Tak jsem si zvolila další termín. V den příjezdu do Dublinu jsem ještě neznala rozvrh výuky, navíc změnili školu, kde měl kurz probíhat. Já jsem si zvolila ubytování tak, abych měla blízko do školy. Nyní bylo vše jinak. Doprava v Dublinu nebyla pro mě nejjednodušší.
Vlastní výuka nakonec probíhala v St Mary’s Boy School, Haddington Place, Dublin v blízkosti tohoto kostela.
Výuka začínala vždy od 9:00 a končila ve 13:30. Našimi učiteli byli: Eddie Reilly a Joanne Scanlon.
Naši skupinu tvořily čtyři učitelky z Polska, jedna Španělka, jedna Italka, já a po prvním dni se k nám přidala učitelka z Maďarska.
První den ve škole - tvorba otázek, výhody a nevýhody velkoměsta; jaderné energie a obnovitelných zdrojů. Následovala přednáška o pojetí CLIL.
Druhý den jsme užívali narativní časy při vyprávění. Pak jsme absolvovali výlet do Marrion Square k památníku Oscara Wilda.
V odpolední části výuky jsme v rámci CLIL probírali projektově založené učení.
Ve středu jsme nejprve opakovali užití slovesných časů. Pak jsme se věnovali popisu obrazu Zajetí Krista od italského malíře Caravaggio. Poté jsme si šli obraz prohlédnout do Irské národní galerie.
Ve čtvrtek jsme popisovali černobílou fotografii a hledali vhodná přídavná jména, pak jsme určovali, s jakou pravděpodobností daná situace nastane. Hodina CLIL byla zcela rozbita bohatou diskusí.
V pátek jsme psali krátké pojednání o zvoleném filmu a pak jsme se učili používat modální slovesa. Na závěr jsme obdrželi certifikát. Den jsme zakončily výletem do Malahide.
V sobotu jsem se zúčastnila celodenního výletu na Cliffs of Moher.
Cestou zpátky do Dublinu jsme se zastavili na krátkou prohlídku města Galway.
Následující den jsem pak odlétala domů.
Během kurzu jsem ve výuce pracovala se Španělkou Maríou. Jinak jsem hodně času trávila s kolegyněmi z Polska. Vyučující Eddie Reilly měl velmi pěkně připravené hodiny. Byla bych ráda, kdyby kurz trval déle a my se mohli více zdokonalit v angličtině. Co se týká metody CLIL, tak jsme slyšeli hodně teorie, ale přímé využití v námi vyučovaných předmětech jsme, bohužel, neviděli. Celkově byl kurz pro mě přínosem, ať už z hlediska jazyka, tak poznání mnoha kulturních a přírodních zajímavostí. I když jsem musela v průběhu kurzu řešit řadu zapeklitých situací, tak kurz hodnotím kladně.